Szinopszis
A lengyel Jog és Igazságosság pártja 2015 óta folyamatosan építi le a jogállam rendszerét és a három hatalmi ág szétválasztását. A lengyel bíróknak az elbocsátás, sőt a letartóztatás veszélyével kell szembenézniük, ha kiállnak az Alkotmány sárba tiprásával szemben. Az ellenállási mozgalom arcává Igor Tuleya bíró vált. A kormány egyes számú közellenségnek, a tiltakozó állampolgárok pedig a bírói ellenállás fő figurájának tekintik őt. Miközben kíméletlen képet kapunk arról, milyen mértékben bontották le a jogállamot, azt is látjuk, hogyan teszi tönkre Tuleya életét a politikai nyomás, és milyen következményekkel kell szembenéznie rendíthetetlenségéért. Fekete humora alkalmanként némi derűt csempész a megdöbbentő és sürgető témába, anélkül, hogy elvenné az EU tagállamban kibomló alkotmányos horrortörténet komolyságát. 2020-ban a lengyel történelem legnagyobb utcai tiltakozásai törnek ki. A bírók a hétköznapi emberekkel kéz a kézben vonulnak utcára a jogállam védelmében.
Rendezők
Rendező:
Kacper Lisowski
Kacper Lisowski a 1972-ben született Varsóban. A Łódź-i Leon Schiller nemzeti film- televíziós és színházművészeti iskola filmművészeti szakán és a Wajda Szkoła filmelőkészítői programján végzett. Elnyerte a Stanisław Wyspiański állami fotós díjat. Filmesként Łukasz Barczyk I’m Looking at You, Mary-jében mutatkozott be, ezt követően pedig több évig forgató-kameramanként és operatőrként dolgozott. Számos dokumentumfilm kötődik a nevéhez, köztük Agnieszka Łukasiaktól a Bortglömda, Paweł Łozińskitól a Chemia, amelyet 2009-ben a Prix Europán a legjobb dokumentumfilm címmel tüntettek ki, és Jerzy Śladkowskitól a The Real End of the Cold War. Játékfilmes rendezőként a 2007. óta sugárzott Father’s Day című tévés minisorozatban ismerhettük meg, amely a Munk Studio 30 Minutes programjának keretei között készült.
